top of page

Krahule - okolo priehrady a späť

Prevýšenie : 599 m

Popis : Veľmi obľúbená cyklotrasa okolo vodnej nádrže Turček vedie okolo bodu Stred Európy, kde odbočíte doprava a popri kostole sa dáte na poľnú cestu. Tá vás privedie do obce Turček, odkiaľ treba vystúpať približne 1 km k miestnemu Salašu. Odtiaľ je už profil príjemnejší a okolo nádrže viac menej zvlnený. Zhruba po 14,5 km od štartu treba sledovať značenie a zo zelenej značky treba odbočiť do ľava na červenú, ktorá vás privedie na križovatku Pod Húšťavou. Tam odbočíte do prava a pozvoľným 3 km stúpaním sa vrátite na Krahule. Pre podrobné preskúmanie s výškovým profilom a dátami o trase kliknite na mape na logo mapy.cz

18,7 km / 1:50 hod

bea8184219f0508ac30058cf17408922613edab0
hostinec (Stredné).jpg

Krahule - Chata Hostinec - Krahule

22 km / 2:40 hod

Prevýšenie : 910 m

Popis : Stredne náročná cyklotrasa pre odolnejších bajkerov, prevýšenie 910m hovorí za všetko. Hneď na úvod treba vystúpať 5 km na Skalku s prevýšením cca 300m.  Zo Skalky na Hostinec pokračujeme cez Bystrické a Králické sedlo a na hrebeni si vychutnávame krásne výhľady na Banskú Bystricu a končiare Veľkej a Malej Fatry. Chata hostinec býva pre turistov otvorená len v zimných mesiacoch, je to ale vhodné miesto na opekanie.  Z chaty hostinec nasleduje strmý a technicky náročný zjazd do miesta Pod čerešňou, odtiaľ  nasleduje 4 km zjazd po asfaltovej ceste až na hlavnú cestu nad tunelom. Odtiaľ je možnosť pokračovať na Krahule turistickou zvážnicou popri Krahulskom potoku ( treba tlačiť ) , alebo miernym stúpaním po hlavnej ceste.  Pre podrobné preskúmanie s výškovým profilom a dátami o trase kliknite na mape na logo mapy.cz

Krahule - Turčianske Teplice

22,5 km / 1:20 hod

Obtiažnosť : nízka
Prevýšenie : 55 m

Popis : Na cyklistický výlet do kúpeľných Turčiansky Teplíc sa môžu vydať aj  menej zdatný bajkery, jediný kopec nás čaká hneď na začiatku kde treba vystúpať nad Krahule v smere na Kremnické Bane.  Pri kostole v mieste zvanom Stred Európy odbočíme z hlavnej cesty a lesnou cestou po vyznačenej značke zídeme do obce Turček. Odtiaľto sa hlavnou cestou dostaneme do obce Sklené, tu treba byť extrémne opatrný pretože prechádzame úsekom so zvýšenou kamiónovou prepravou. Z obce Sklené sa peknou lesnou cyklocestou cez Rovnú horu dostaneme do Dolnej Štubne kde na prvej križovatke zabočíme do ľava a po necelom kilometri sme v cieli. Nazad môžme ísť rovnakou trasou, prípadne využiť miestne termálne kúpalisko a nazad sa vrátiť vlakom na Kremnické Bane, odkiaľ je  to jemným stúpaním 4 km na Krahule. Pre podrobné preskúmanie s výškovým profilom a dátami o trase kliknite na mape na logo mapy.cz

za priehradou.jpg

Krahule - chata Obrázok - Skalka - Krahule

24,3 km / 2:30 hod

Prevýšenie : 747 m

Popis : Trasa začína pozvoľným klesaním po červenej značke z obce Krahule pod vodnú nádrž Turček. Na 4,9 km zabočíme do prava a pripojíme sa k zelenej značke po ktorej začneme stúpať nad priehradu. Nasleduje zhruba 2 km zjazd na rázcestie Kaltrín, kde je treba odbočiť do prava. Udržiavanou spevnenou zvážnicou ( viď obr. ) sa dostaneme k chate Obrázok najnižšiemu bodu pretekov Biela Stopa. Z troch ciest ( všetky vedú na Skalku ) si vyberáme ľavú a najnáročnejším stúpaním dňa pokračujeme cez Pramene na chatu Cabanka.  Chata slúži ako turistická útulňa, čapované pivo tu nečakajte.  Odtiaľto nám ostáva ešte 6 km na Skalku už o niečo miernejším stúpaním. Zo Skalky už len pozvoľne zídeme na Krahule lesnou cestou nazývanou " Frajungy ". Pre podrobné preskúmanie s výškovým profilom a dátami o trase kliknite na mape na logo mapy.cz